Cum să-ți ordonezi eficient documentele necesare din casă?

Felul în care arată casa ta şi modul în care îţi aranjezi lucrurile sunt cel mai bun indicator despre felul cum eşti tu ca persoană.  Ordinea şi curăţenia din casă te caracterizează ca om şi vorbesc despre tine mai mult decât ţi-ai putea imagina. O casă ordonată, cu toate lucrurile aşezate la locul lor, poate fi pentru unii un lucru mai putin important sau o pierdere de timp, pentru alţii, însă, este un stil de viaţă. Studiile arată că ordinea sau dezordinea din casă ne influentează direct nivelul stresului şi starea de spirit. Dacă doreşti să pui capăt dezordinii din casă, cel mai simplu este să începi de la lucrurile aparent mărunte, dar atât de importante, cum ar fi documentele. Clasificarea actelor în mape, în funcţie de importanţa lor te va ajuta să nu-ţi mai pierzi timpul în căutări interminabile atunci când ai nevoie de ele. Pentru început este bine să aduni toate actele din casă într-un singur loc. Odată adunate, e mai simplu să vezi care sunt de aruncat şi care de păstrat.

Regula Nr 1. Nu păstra bonuri sau chitanţe de care nu mai ai nevoie. Într-adevăr, certificatele de garanţie şi bonurile fiscale de la electrocasnice pot fi de un real folos atunci când se strică, dar este complet inutil să le păstrezi şi după expirarea garanţiei.

Regula Nr 2. Este bine ca documentele cele mai importante, cum ar fi actele de identitate, cele care demonstrează starea civilă, actele de proprietate ale casei, diplome sau acte de studii, testamente să fie păstrate într-o mapă separată, într-un loc cât mai sigur. În caz de cutremur, inundaţii sau incendii este foarte important ca aceste acte să fie în siguranţă.

Regula Nr 3. Poţi face câte o copie pentru cele mai importante acte din casă. Deşi aparent crezi că nu ai nevoie de aşa ceva, va veni momentul când copia unui buletin sau paşaport îţi va fi foarte utilă.

Regula Nr 4. Grupează într-o mapă toate actele ce conţin informaţii medicale cum ar fi, reţete pentru medicamente, dovada asigurării medicale, grupa sangvină. Tot aici poţi adăuga datele medicului personal sau orice informaţie relevantă ce vizează sănătatea ta şi a familiei tale.

Regula Nr 5. Într-o altă mapă grupează toate actele legate de întreţinerea casei. Facturile de electricitate, gaz, cablu tv, internet, impozite, asigurări, credite.

Regula Nr 6. Aruncă toate hârtiile care nu-ţi mai sunt de folos. Nu mai are niciun rost să păstrezi în casă broșuri ale magazinelor de acum 4 luni, chitanţe de la supermarketuri sau cărţi de utilizare a imprimantelor pe care nu le mai ai demult în casă.

Regula Nr 7. Nu uita de laptop. Aşa cum ai făcut ordine în actele pe suport de hârtie, exact la fel trebuie să faci ordine şi în folderele cu documente din calculatorul tău. Este foarte util să păstrezi cele mai importante acte şi în format electronic, dar niciodată nu trebuie să te bazezi doar pe dispozitivul electronic. Oricât de performant ar fi, la o simplă curăţare a laptopului sau schimbare a cartușelor poţi pierde cele mai importante acte. Iată de ce ar fi mai indicat să copiezi actele pe un stick USB, eliminând astfel orice risc de a-ti pierde documentele în format electronic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *